Lilypie Pregnancy tickers

Sunday, April 8, 2012

HANYA TUHAN YANG TAHU

ASSALAMUALAIKUM

Apa khabar korang? dah lama rasanya tak menulis kat sini..sedangkan da macam2 terjadi kat diri ni mcm entri yg lepas :) cuma kadang-kadang tu mood nak berblog tu dah kurang.tapi selalu jeles bila baca blog2 orang lain.selalu dorang update.macam-macam cerita laktu..huhu..sekarang ni mood saya dah berubah haluan sikit(ceh!)..Insyaallah akan update benda-banda yang dapat memberi perkongsian pengalaman atau teladan atau ilmu untuk kita semua..hidup ni kan tak lama,kita sendiri tak tahu bila ajal akan datang..maybe kejap lagi.maybe besok,lusa,tulat?? semua kerja ALLAH..rasa takut tu memang ada..lagi-lagi diri sendiri ni tak cukup lagi ilmu nak dibawa ke alam sana nanti..huhu..harap-harap ALLAH dapat beri sedikit masa lagi untuk aku berubah ke arah yang lebih baik..

Bukan nak cakap diri aku ni BAGUS/BAIK/ALIM..tapi sampai bila kita nak hidup seperti orang yang buta agama?takda ilmu Islam?ya,aku sendiri akui aku pun tak tahu,tak lengkap lagi semua tu..tapi aku nak cuba dapatkan..cuba untuk berubah..dan aku ingin lihat kawan-kawan aku pun berubah..kita sama-sama cari keredhaan ALLAH S.W.T..cari kesempurnaan walaupun kita semua memang tak akan sempurna..tapi biarlah kita nampak sempurna di mata ALLAH..tapi kalau dah taknak terima nasihat/teguran,aku sendiri pun dah tak leh buat apa..hanya doa yang dapat aku iringkan untuk kalian..aku tak akan pernah dendam/marah..sebab tu sifat syaitan..untuk sesatkan kita..untuk lihat kita semua bergaduh/berpecah..aku hanya dapat bersabar..moga ALLAH beri petunjuk dan hidayah-NYA untuk kita semua..Insyaallah..apa pun,aku tetap sayang sahabat2ku..

Aku bukan emo,ape lagi nak menujuk-nunjuk..hanya nak berkongsi ilmu..dan kalau aku sendiri buat salah,aku bersedia untuk ditegur,dibetulkan..asalkan janganlah sampai diaibkan..“Sesiapa yang menutup aib saudara muslimnya maka Allah akan menutup aibnya di akhirat” (HR. at-Tirmidzi dan disahihkan oleh Al-Albani)

aku harap janganlah diri ni jadi macam dulu..aku sendiri dulu suka suki je nak marah orang..pastu suka assume sedangkan tak tahu lagi sifat orang tu macammana..sekarang ni Alhamdulillah dah berubah sket,Insyaallah..cuma aku paling pantang kalau orang dah wat salah tapi x reti nak minta maaf..kalu sekali,boleh diterima..kalau dah berkali2,memang panas! Tapi Insyaallah aku cuba bersabar..Istiqomah faizura..korang-korang tolong tegur kalau aku salah ok!

Paling penting,tolong jangan ingatkan orang tu akan dirinya yang sudah lepas..jahatkah dia,jahikah dia..tu antara dia dengan ALLAH..jangan hina dia..kita takda hak langsung..hak kita hanya menegur secara baik..dengan lemah lembut..diri dia yang lepas tu adalah kenangan dan jangan ungkit langsung..kita sendiri tak suka kalau orang asyik bercakap keburukan kita yang dulu kepada orang lain kan?sedangkan kita dah berubah..tolong ye kawan2..

Aku bukan ustazah..aku hanya niat untuk mengingati diri sendri supaya tidak berubah ke arah yang lebih buruk..hanya untuk berkongsi..kalau ada salah,aku mintak maaf banyak-banyak..

ILAL LIQA'

No comments:

Post a Comment