Lilypie Pregnancy tickers

Wednesday, March 28, 2012

MUHASABAH DIRI ;)

ASSALAMUALAIKUM

Bulan Mac ni macam2 dah terjadi kat diri aku..antaranya, awal bulan aritu,4 Mac adik ipar aku a.k.a adik suami telah pergi buat selamanya disebabkan kemalangan.memang agak tragik kerana arwah dilanggar dengan kereta pacuan 4 roda semasa menunggang motosikal. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..AMIN..sungguh aku x sanggup melihat mak mertuaku menangis dan bergenang air mata dia setiap kali bercerita pasal arwah..lebih2 lagi bila dapat tahu mak gi sendiri sekolah utk amek slip result SPM arwah..oh ya! arwah baru je berumur 18tahun dan kemalangan tu terjadi beberapa hari sebelum result SPM keluar..harap family suamiku dapat tabah dan sabar dalam mengharungi dugaan ALLAH ni..

Dan baru-baru ni ada lagi perkara yang terjadi tapi aku tak nak reveal panjang..cukuplah aku katakan kepercayaan kepada SAHABAT itu amat penting. Dan jika sahabat kita tu menegur/menasihati utk kebaikan,eloklah kita dengar dan tanya dulu sebelum melenting sebab SEORANG SAHABAT YANG BAIK TIDAK AKAN MAHU MELIHAT SAHABATNYA SENDIRI JAUH TERPESONG..percayalah,takkan ada..tapi manusia x kan ada yang sempurna,tapi kita saling ingat mengingati sesama kita..ok adik2?kawan2 semua? sayangilah sahabat anda dan jangan sesekali membencinya..sabar ok ;)

Jodoh dan maut di tangan ALLAH SWT..kita sebagai manusia hanya dapat merancang tapi ALLAH yang mementukannya..kadang kita beriya2 plan nak g satu tempat tu..da berminggu plan baik punye ;p tapi bila sampai masa,kereta pulak wat hal..enjin x nak hidup sedangkan 3 hari lepas da g servis.tp kenapa ye kereta leh rosak?sebab ALLAH tu da tentukan..maybe masa perjalanan ada benda x baik nak terjadi dan ALLAH x nak kita terlibat sekali,jadi DIA dah 'plan' dulu utk diri kita..jgn mengeluh,istighfar banyak2 dan anggap ini dugaan dari ALLAH..alah,lain kali leh g kan :) pujuk diri sendiri..dan ini peringatan utk aku jugak..hehe

amboih dah macam ustazah da aku ni..bukan ape pun,at least bila aku bukak blog sendiri ni leh jugak aku baca balik apa yang dah aku post kan..dapat muhasabah diri dan perbaiki diri mana yang patut..berusaha berubah utk kebaikan :)

oh ya sebelum terlupa..aku nak share 1 link yang best utk korang semua..memang best..klik SINI ok! ;)

ILAL LIQA'

No comments:

Post a Comment