Saturday, December 1, 2012

ALAHAN

ASSALAMUALAIKUM..

Agak lama x menype dah..hehe..wat mase ni badan masih ok lg..nanti datang tak larat,memang melunjur atas katil lah jawabnye..huhu..alahai badan,ALAHAN kuat sgt yer..

Alhamdulillah kandungan da masuk 14 minggu..kawan2,sy dah preggy tp masih di peringkat awal lg..Insyaallah doakan yang bebaik untuk sy dan kandungan ye..masuk 2 bulan preggy,alahan da start..badan memang tak larat langsung..melepek atas katil,muntah2..pening kepala..asyik2 el dan mc je..kalau ada yang tak paham,mesti ingat aku ni saje2 wat camni..tapi yang paham,mesti tahu kan..huhu..

sekarang muntah da kurang,tp alahan yang lain  masih ada..iaitu :

  1) tak boleh nak masuk ke dapur..confirm pastu muntah!
  2) tak boleh bau sabun pencuci pakaian(pakai breeze warna kuning),pening dgn bau dia
  3) tak boleh bau softlan,pun sama pening gak..
  4) tak boleh bau goreng2,ape lagi tumis..mesti cakap 'kenapa busuk sgt ni!'
  5) tak boleh bau kucing aku(maru) dan anak2 dia..tah nape dorang dtg dekat,rasa nak marah je..

hermm tu lah ALAHAN yang pelik..samapai skang masih ade lg..semua kerja umah,hubby buatkan..sian dia..and terima kasih sgt2 hubby memahami..dan harap sgt alahan ni akan berlalu tak lama lagi sebab tak tahan da sebenarnya..demi baby,kuatkan jugak..huhu..

Buat yang tengah preggy,tahniah dan jaga kandungan elok2..yang masih merancang,Insyaallah rezeki masih ada..yang penting percaya padaNYA..oklah da malas nk type..hehe..wassalam :)

ILAL LIQA'