Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, August 18, 2011

MERCUN OH! MERCUN

ASSALAMUALAIKUM

SELAMAT BERPUASA semua! walaupun aku tau korang mesti skang tgh mood nk raye kn? almaklumlah tinggal seminggu lebih je lagi puasa,tapi jangan sampai sebuk nk wat persiapan raya,puasa di abaikan..ish3! x elok tu! ALLAH MARAH NANTI! (slalu kate kt dak2 kecik yg x nak pose..hehe)..

korang ade g sembahyang terawih tak ni? TAKDE?! laa nape nye? bagus tu coz bulan ramadhan je ade terawih..bulan lain takde..kan ke special tu..even aku x wat kt surau/masjid,tapi ade jugak wat kat umah..solat ngan ibu n adik2..banyak PAHALA tu...

okeh ni nk cakap pasal RAYA dan MERCUN..hermm sinonim kan? bile nk raya je,mesti nk ade mercun..kenapa?sebab x meriah kalo mercun takde..x meriah x denga bunyi kebabom! tu..huhu..mase dulu mmg aku slalu sgt main mercun/bunga api..skang stok susah woo nk dpt! kalo ade pun yab=ng jual,mesti dorang sorok2..takot kene TANGKAP!..hehe..takdelaa,aku takot da main mercun ni coz skang kan da byk cite pasal putus tangan la,putus kaki,ilang jari tangan,ilang jari kak..kepala pecah pun ade tau! MASYAALLAH! ngeri siot! x sanggup nak tengok lama2 gamba tu..klo korang nk tengok,g google image
'MERCUN'..mesti kua punye! huhu mintak kita semua dijauhkan ye..jage2 lah diri anda..nanti ada plak yg meratap time raya..kan ke x best mcmtu..

yang aku tau mercun satu ni bunyi die mmg kuat gile..aku sendri pun x berani nak main..tapi x ingatlak mase kocik2 dulu ado main ke tak..entahlaa..lupo da den! hehe..

(pic dari google)

ha yang ni lah upenye! kecik aje tapi bunyi YA ALLAH! kalah ekzos turbo kete laki den! hehe..amatlah baya bende ni..korang semua TOLONG la sesangat jgn main mercun ok!!!!

(pic dari google)


 ni lak mercun pop..ala yang baling ke tanah/lantai,nanti mesti kua bunyi 'POP'..kalo bunyi lain korang sendri tukala nama die ye..hehe..yang ni bagi aku kurang bahaya..kalo kene kaki pun x sakit sgt,mcm kene gigit semut api..tapi untuk kanak-kanak,AMATLA BAHAYA ye! watnye nti dorang g letak kt tangan,pastu tepuk? ha sudah!! aku x taula mcm mane jadinye..

wat ever pun mercun yang ada kt lua tu,korang jangan lah try! aku takot betol tengok berita pasal kesan main mercun ni..yang hairannya,tiap2 tahun mesti ade kes..perasan tak?tak serik betol lah!..

kalo aku terjumpa la sesape terkene serpihan mercun tu,aku nak cakap macam ni..'HA TU LA! MAIN LAGI..MESTI TAK SAKIT KAN? G LA MAIN LAGI!'..hehe agak2 dorang just diam dengo aku cakap or terus tampa aku? option ke-2 kot jawapanya..hahaha!!!

so guys,jage diri masing2 k..ingat orang tersayang..lagi2 da dekat nak raye ni! huwaa!! tetiba rindu kt ibu even umah x sampai sejengkal!! kehkehkeh!!!

(pic dari google)
-BAPAK BESO MERCUN TU BANG OIII!!-

ILAL LIQA'




No comments:

Post a Comment